Blog

Azonos témakörökhöz tartozó keresztény írások gyüjtemény, tárhelye, folyamatos frissítéssel.

Karácsony keresztény szemmel

A karácsony az egyik legismertebb és leginkább ünnepelt keresztény ünnep, amely Jézus Krisztus születésére emlékeztet. Míg sokan elsősorban az ajándékozással, a karácsonyfával és a családi együttléttel kötik össze ezt az időszakot, keresztény szemmel nézve sokkal mélyebb jelentéssel bír. A karácsony a Megváltó világba érkezésének ünnepe – azé a pillanaté, amikor Isten emberré lett, hogy közelebb kerüljön hozzánk, és megváltást hozzon az emberiség számára.

A karácsony jelentése a keresztény hitben

A keresztény hit szerint Jézus Krisztus születése nem csupán egy történelmi esemény, hanem Isten szeretetének és kegyelmének megnyilvánulása. Az evangéliumok szerint Mária, egy fiatal názáreti leány, Szentlélektől fogant gyermeket hordott ki, és Betlehemben, egy istállóban hozta világra a Megváltót. Ez a születés az emberiség történetének fordulópontját jelenti: Isten belépett a történelembe, és Jézus személyében közvetlen kapcsolatot vállalt az emberekkel.

Az „Emmánuel” név, ami azt jelenti: „Velünk az Isten”, tökéletesen kifejezi a karácsony üzenetét. Isten nem távoli, elérhetetlen hatalomként jelenik meg, hanem szeretetteljes, közénk születő Istenné válik, aki ismeri az emberi élet örömeit és nehézségeit is.

A karácsony lelki oldala

Keresztény szemmel a karácsony elsősorban lelki ünnep. Az adventi időszak négy hete előkészület: csend, elmélkedés, bűnbánat és várakozás ideje. Ilyenkor a hívők igyekeznek elcsendesedni, és felkészülni a Megváltó fogadására – nemcsak emlékezve Jézus születésére, hanem azt is tudatosítva, hogy Krisztus minden ember szívébe újra és újra meg akar születni.

A karácsony tehát belső megtisztulásra és a szeretet gyakorlására hív. A hívők számára ez nem csupán a család ünnepe, hanem a szeretet, megbocsátás és újrakezdés lehetősége. Ilyenkor különösen fontosá válik a mások iránti figyelem, a rászorulók megsegítése, és az egymással való kiengesztelődés.

A karácsony szimbólumai keresztény értelmezésben

Sok, ma már megszokott karácsonyi jelkép mély keresztény tartalommal bír.

  • A jászol: emlékeztet arra az alázatra, amellyel Jézus a világba jött. Nem királyi palotában, hanem szerény körülmények között született meg.

  • A pásztorok: az elsők, akik tudomást szereznek a Megváltó születéséről. Ez is azt üzeni, hogy Isten elsősorban a kicsinyekhez, egyszerűekhez, tiszta szívűekhez szól.

  • A betlehemi csillag: Isten vezetését jelképezi. Azok, akik figyelik az „égen” felragyogó jelet, elindulnak, hogy megtalálják az igazságot – ahogy a napkeleti bölcsek is tették.

  • A karácsonyfa: bár nem ősi keresztény hagyomány, mégis hordozhat spirituális jelentést – az örökzöld élet szimbóluma, és a rá helyezett fények Jézus világosságát idézik, aki „a világ világossága”.

A Szenteste jelentősége

A karácsony keresztény értelemben nem csupán december 25-e, hanem már a Szenteste is kiemelt lelki alkalom. Sok keresztény családban hagyomány, hogy az ünnepi vacsora előtt imádság hangzik el, Bibliaolvasás történik, sőt, van, ahol közösen betlehemeznek is. A templomokban az éjféli mise vagy istentisztelet a születés misztériumának ünneplése – itt hangzik fel újra az örömhír: „Ma született nektek az Üdvözítő!”

Ez a pillanat arra emlékeztet, hogy nemcsak kétezer évvel ezelőtt történt meg a megváltás kezdete, hanem minden évben újra megélhető a lelki születés. Isten minden ember szívében újjászülethet, ha az nyitott és befogadó.

A karácsony mai kihívásai

A mai világban, ahol a karácsony gyakran elanyagiasodik, a keresztények számára különösen fontos a valódi lényegre való fókuszálás. Az ajándékozás szép hagyomány, de nem szabad, hogy az anyagi dolgok elhomályosítsák az ünnep lelki üzenetét. Az elcsendesedés, az ima, az evangélium üzenetének meghallása mind segítenek abban, hogy a karácsony ne csupán egy ünnep legyen a naptárban, hanem lelki megújulás forrása is.

A karácsony keresztény szemmel nem pusztán múltbéli emlékezés, hanem élő valóság. Jézus ma is meg akar születni bennünk és közöttünk. Az igazi ünnep akkor jön el, amikor nemcsak a fenyőfa alá, hanem a szívünkbe is meghívjuk Őt.

Összegzés

A karácsony keresztény szemmel nézve a szeretet, az alázat, az öröm és a remény ünnepe. Egy lehetőség arra, hogy újra felfedezzük Isten közelségét, és megnyissuk a szívünket az isteni jelenlét előtt. Bár a világ körülöttünk változik, a karácsony igazi üzenete örök: Isten szeret bennünket annyira, hogy közénk jön, velünk él, és minket keres – újra meg újra.

HITBÉLI GONDOLATOK


 


2025.04.23
Isten szeret

Szeret az Úr

Isten végtelenül egyszerűen szól hozzád:
- Szeretlek! Úgy, ahogy vagy! A szeretett gyermekem vagy!

 

Vannak, akik keményen "dolgoznak" azért, hogy elnyerjék Isten szeretetét, tetszését! Azért teszik, mert téves képük, ismeretük van az Atyáról.
Isten jó! Isten a szeretet! Ő nem tud nem szeretni! Nem az érdemeid miatt szeret, nem a külsőd miatt szeret! Ő Krisztusban lát téged! Tökéletesnek és igaznak!
Nem tudsz azért megdolgozni, semmit tenni, hogy elnyerd a szeretetét! Ő már akkor is szeretett, amikor még bűnös voltál! Most, hogy a gyermeke vagy, most ne szeretne?
Ha emberek elismerését keresed, az ő szeretetüket, azt, hogy "felemeljenek" akkor bizony munkálkodj, próbáld kiérdemelni!
De a Te Atyád végtelen szeretete már a tiéd! A szívedet nyisd meg ennek a szeretetnek, engedd, hogy betöltse az egész bensőd, és élvezd, az Ő végtelen ki nem érdemelt soha el nem múló szeretetét!

 

"Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Mert nem azért küldte az Isten az ő Fiát a világra, hogy kárhoztassa a világot, hanem hogy megtartassék a világ általa."
János 3:16-18 HUNK


2025.04.22
A hit és a szeretet szabadsága

 hiiet és szeretetet

A hit és a szeretet olyan ajándékok, amelyeket nem lehet kierőszakolni. Nem parancsra születnek meg, és nem is válnak valódivá csak azért, mert valaki elvárja tőlünk. Ezek a belső világ csendes virágai, amelyek csak akkor nyílnak ki, ha megfelelő a talaj – ha van bennünk nyitottság, bizalom és őszinte vágy a kapcsolódásra, akár az istenihez, akár az embertársainkhoz.

Sokan próbálják másokra ráerőltetni a hitüket, vagy kierőszakolni a szeretetet – szavakkal, elvárásokkal, sőt néha fenyegetésekkel is. De a hit nem attól lesz élő, hogy kimondjuk a megfelelő szavakat, és a szeretet sem attól válik igazzá, hogy valaki elvárja tőlünk. Az ilyesmi csak látszat, egy felszínes megfelelés, amely mögött nem áll valódi lélekjelenlét.

Az igazi hit nem félelemből fakad, hanem abból a mély felismerésből, hogy van Valami – vagy Valaki – akihez tartozunk, aki bennünk él, és akiben mi is élhetünk. És az igazi szeretet nem kötelesség, hanem ajándék, amelyet örömmel adunk a másiknak, mert látjuk benne az embert, a törékenységet, a csodát.

Ha valakit valóban segíteni akarunk a hit útján, vagy ha szeretetet szeretnénk ébreszteni benne, nem parancsolni kell neki, hanem jelen lenni. Meghallgatni, elfogadni, és szeretni akkor is, ha ő még nem tud viszontszeretni. A példa ereje mindig nagyobb, mint az ítéleté. A csendes jóság gyakran többet mond, mint a leghangosabb prédikáció.

A hitet és a szeretetet senkire sem lehet rákényszeríteni – de meg lehet mutatni, milyen csodálatos, amikor valaki önként választja őket.

H.Juditt

 


2025.04.21

AZ ÉLET BÖRTÖNE

"Börtönben voltam, és fölkerestetek."(Máté25:36)

 Ha megtartjátok az én igémet

Mindannyian tudjuk, hogy kik azok, akik börtönbe kerülnek vagy legalábbis azt gondoljuk, hogy tudjuk... 

Az ember alkotta törvények nincsenek kőbe vésve. "Mindannyian egyenlőek vagyunk, de vannak, akik egyenlőbbek." 

Sajnos az életem folyamán többször megtapasztaltam azt, hogy a jogok útvesztőin, kiskapuin, hézagain mennyi bűnös préselődik át, mosódik tisztává, tetszeleg ártatlanul úgy, hogy míg azok, akiket ok nélkül vádolnak meg, valóban bűntelenűl szenvednek.

Mikor a Biblia börtöneire gondolok, akkor Józsefet látom, ahogy álmot fejt, Jeremiást a kútban, ahogy süllyed az iszapban, Dánielt az oroszlánok között, Keresztelő Jánost, ahogy tudatlanul várja a lefejezését, Pált, ahogy levelét írja és Jézust, ahogy fájdalmaiban várja, hogy Pilátus elé vigyék...

Ártatlan emberek szenvedései. 

Az egyedüli bűnös, Barabás volt, akit szabadon engedtek... 

Valóban ennyire rossz a helyzet? 

Nem akkor vagy szabad, amikor megtehetsz mindent, amit akarsz, hanem akkor, amikor nem akarod megtenni azt, amiről tudod, hogy ellened van és nem a javadat akarja. 

Egy kívűlálló pontosan tudja, hogy egy drogfüggő, a Sátán börtönében van, míg az csak a "jó" érzést éli át.

Egy hívő pontosan tudja, hogy egy hitetlen, a Sátán börtönében van, míg az csak a szabadság jó érzését éli át.

A Törvények szabaddá tesznek? Nem inkább meggátolnak? 

Gondolj bele, hogy mi történik akkor, mikor valaki a KRESZ szabályait nem ismerve ül autóba és úgy vezet vagy ha ismeri, de áthágja azokat?

Előbb vagy utóbb büntetéseket kap, aztán ha ezután se tanulja meg, hogy csak a szabályokat betartva lehet az úton, akkor elveszik a jogsiát és nem közlekedhet többé szabadon.

Isten hasonlóképp cselekszik velünk. A hibáinkért megengedi a büntetést, amiből tanulnunk kellene, de ha nem jutunk felismerésre a sorozatosan elkövetett bűn és az azért járó bűnhődés következményei hatásaira sem, akkor elveszítjük a szabadságunkat, a szabad-akaratunkat és végül a jogunkat az élethez.

A Törvények, ahogy a közlekedési szabályok is, megvédenek minket a rossztól, hogy élni tudjunk a jogainkkal, hogy haladni tudjunk az életben és nem elbukni.

A Törvények nem bezárnak, hanem megvédenek.

Ártatlanok kerülnek börtönbe és a bűnösök szabadlábon fosztogathatnak? 

Sok esetben igen. Istenünk erre mutat rá prófétáin keresztül. E világ fejedelme nem bírja elviselni az igazságot és mindent elkövet, hogy ellehetetlenítse őket, ahogy téged vagy engem is. 

A börtön nem csak fizikálisan létezik az életünkben, hanem nagyon sok olyan formában is, mely a testünket szabadon hagyja ugyan, de a lelket megkötözi.
Sátán ezt a börtönt többször alkalmazza az életünkben, mint az anyagi világunk, emberek által épített falait, melyek a testet bezárhatják ugyan, de a lelket soha. A lelket csak mi, magunk zárhatjuk be, ha elveszítjük a hitünket, a reményünket.

A jobbik eset, mikor mások kényszerítenek minket az életünk börtönébe, mert akkor tudatában vagyunk annak, hogy az élet, amit élünk, az nem olyan, amilyet szeretnénk.

A rosszabbik eset, ami az ember szempontjából végzetes, mikor önmagát tartja börtöben. 

Ahogy már régóta tudjuk, hogy e test a lélek börtöne és temploma is egyben. Jelenlegi földi életünk, az igazi élet árnyéka csupán. Olyan, mint amikor a normál járásunk helyett, egy kifordult bokával kéne közlekednünk. Nehézkes, fájdalmas, korlátozott és a végén a gyötrelmek miatt tétlenségre kényszerít.

A sínylődés legvégén a halál az egyedüli megváltó? A hitetlen ember azt gondolja, hogy az, de azoknak, akik megismerik az igazságot, a megváltó egyedül Jézus, aki meghalt értünk, hogy mi valóban, igazából élhessünk és nem csak a feltámadás után, hanem már itt e Földön is. Én már tudom, hogy semmi sem tud jobban fájni, mint a szabadságától megfosztott emberi lélek.

A bűn következménye az összes olyan önmagunkat megkötöző érzés, melyek börtönbe kényszerítik a lelket, miközben a test elvileg szabad. Ne gondoljuk, hogy a szenvedélyeink azok, melyek a legnagyobb ellenségeink, mint az alkohol-, a drog-, vagy a szexfüggőségünk. Az ember, önmagát a félelme börtönébe zárja be legtöbbször.

"Ne félj!" - Figyelmeztet Isten minket számtalanszor hozzánk szóló Írásában. Tudatva velünk, hogy a világtól való félelem az, mely megkötözi az embert, veszi el szabadságát és taszítja önmaga börtönébe. Istenbe vetett hitünk sosem hagy minket a börtönben, legyen az bármilyen ember alkotta erőd, mások által ránk kényszerített élet vagy az önmagunk által létrehozott félelem illúziója.

"Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?"(Róm.8:31) 

A hitetlen ember, az érzései rabságában él. Tetszik-nem tetszik, jól esik-nem szeretném, vágyom rá-undorodom tőle, vonzódom hozzá- taszítónak találom, finom- hányingerem van tőle...az ellentétpárok, melynek alapja az egyén érzéseinek, vágyainak, szenvedélyeinek függvényében változik, nem más, mint a testben született ember börtöne. Igen, az újjá nem született ember, ki van szolgáltatva a saját bűnös érzéseinek. Azt, hogy ezt
megértsük, tudatosítanunk kell magunkban, hogy az ember azt nézi, ami a szeme előtt van, amit ízlel, amit tapint és nem érdekli az, hogy az erkölcstelen, hazug, egészségtelen, felszínes, tartalom nélküli vagy épp lassan ható méreggel teli, ami függőséget okoz vagy korai halált…
 

A világ, az ember börtöne, mely hazug illuziójával egy olyan torz valóságot mutat, mely végül a vesztét okozza. 

Jézus nélkül nem vagyunk képesek felismerni ezt.

 

Köszönöm Atyám, hogy nem hagytál el és bocsáss meg, hogy nem figyeltem Rád.

Szerző: Bán Imre - Facebook

 

 


2025.04.20
Jézus feltámadott

Emlékezzél meg,  hogy Jézus feltámadott!

„Nincsen itt, mert feltámadt, amint megmondta.”
– Máté 28,6

„Emlékezzél meg, hogy Jézus Krisztus feltámadott a halálból!” – ez az örömhír nem csupán egy múltbeli esemény, hanem ma is élő valóság. A feltámadás ünnepe a reménység diadala: Krisztus legyőzte a bűnt, a sötétséget és a halált, hogy nekünk örök életet ajándékozzon.

Ünnepeljük tehát hittel és hálával, mert a sír üres, és az élet győzött! Krisztus él – és ez minden reményünk forrása.

 


2025.04.19 
Húsvéti hangulat

bűnbánat

,,Gyötrődjetek, gyászoljatok és sírjatok, nevetésetek forduljon gyászra, örömötök szomorúságra. Alázzátok meg magatokat az Úr előtt, és ő felmagasztal titeket." (Jakab 4:9-10) 

Emlékszel még néhány hónappal ezelőtt, amikor karácsonyi hangulatban voltál? A nevetés, az öröm és a sok jó érzés? Most, hogy közeledik a húsvét, kézenfekvő a kérdés: "Húsvéti hangulatban vagy?". Furcsának találod ezt? Pedig így kellene lennie. Alig hallani, hogy az emberek arról beszélnek, hogy húsvéti hangulatban vannak. És ennek jó oka van.
Az egyház történetében a keresztények soha nem társították a boldogságot és a jó érzéseket a nagypéntek előtti időszakhoz. Nem lehet szentimentalizálni a Golgotán történt borzalmas vérengzést. A kereszten nincs mit nevetni (valószínűleg ezért nem tartunk ünnepségeket a húsvéti időszakban, mint karácsonykor). Ezek a nagypéntekig tartó hetek a nagyböjti időszak közepébe helyeznek minket. Ez az önvizsgálat és a komor elmélkedés időszaka arról a fájdalomról, amit bűneink Krisztusnak okoztak.

Ha a húsvéti időszaknak van egy hangulata, akkor az a bűnbánat hangulata. Csak akkor ünnepelhetjük igazán mindazt, ami feltámadás vasárnapján történt, ha szemléljük vétkeink teljes súlyát. Amikor átgondoljuk romlottságunk mélységét, akkor vagyunk képesek teljes mértékben élvezni a Krisztus sírból való győzelme feletti boldogságunk magasságát. Örömünk csak annyira valódi, mély és őszinte, mint a bűneink feletti gyászunk - máskülönben fogalmunk sincs, mitől mentett meg minket.
A húsvéti hangulatot nem lehet tojásos kosarakkal, csokoládé nyulakkal, forró keresztes kalácsokkal vagy mézes sonkákkal előcsalogatni. Ezeknek a dolgoknak körülbelül annyi köze van a nagyböjt valódi értelméhez, mint a Mikulásnak a karácsonyhoz. Ahhoz, hogy beleéljük magunkat ebbe az időszakba, tegyük fel magunknak a kérdést: "Milyen dolgot, szokást, személyt vagy fantáziát - mi az, amit a keresztre tudok vinni?".

Alázatosan kérem a bűnbánat hangulatát, Uram. Segíts, hogy valóban sirassam bűneimet... hogy valóban ünnepelhessem feltámadásodat.

Joni Eareckson Tada


2025.04.18. 
Nagypéntek

 A  mi vétkeink  miatt...

Nagypénteken történt ... a megváltásunk! Ez életünk legfontosabb eseménye. Húsvétkor pedig Krisztus Jézus diadalt aratott a Sátán felett, s bizonyossá tette, hogy van feltámadás, van örök élet, van üdvösségünk! „Teljes a diadal a halál fölött! Halál, hol a te diadalod? Halál, hol a te fullánkod?” (1Kor 15:55.b) – írja Pál apostol.

Jézus önmagát áldozta fel értünk!

“A mi vétkeink miatt kapott sebeket, bűneink miatt törték össze. Ő bűnhődött, hogy nekünk békességünk legyen, az ő sebei árán gyógyultunk meg.” (Ézs 53:5)

Jézus nem a zsidók kegyetlensége miatt halt meg. Önként vállalta a halált, hogy kiengesztelje az Atyát, s egyszer és mindenkorra megváltson minket a kárhozattól. 

Értem, érted, mindenkiért vállalta ezt az áldozatot. Azokért az emberekért is, akik kivégezték. “Atyám, bocsáss meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek!” (Lk 23: 34) – mondta Jézus mindazokért, akik éppen a fára szegezték. 

Önként halt meg minden bűnösért. Rablókért, tolvajokért, gyilkosokért, házasságtörőkért, hazudozókért,… Értem (érted), miattam (miattad), és helyettem (helyetted), “hogy nekünk békességünk”, örök életünk, üdvösségünk legyen! 

Tudnál-e te ilyet vállalni? Ugye, nem? Éppen ezért felfoghatatlanul nagy Krisztus Jézus áldozata. Igaz, ő Isten is volt, de ember is. Épp úgy szenvedett, mint Te vagy én. Tehát nem mondhatjuk, hogy könnyű volt neki. Hiszen megtehette volna, hogy angyalok seregét hívta volna védelmére. De nem tette! Akkor ugyanis a földre rogytak volna gyilkosai, és hittek volna benne, rettegésük miatt. De Isten komolyan vette azt a szabad akaratot, amivel az embert teremtette. Soha, senkire nem kényszeríti rá, hogy térjen meg. Felkínálja (mindenkinek) a lehetőséget, és tanácsolja is, hogy éljen vele, de mi (Te és én) döntjük el, hogy kell-e nekünk a kegyelem, vagy sem. Éppen ezért senki nem vádolhatja majd Istent az utolsó ítéletnél.

Kívánom, hogy ez a nap legyen az, amelyiken felfogva a megtérés fontosságát, és ingyen ajándékát, elfogadod azt, és átadod szívedet Krisztus Jézusnak, hogy ezután ő vezesse életedet.

A megtérés ajándéka nem azért ingyenes, mert értéktelen, hanem azért, mert olyan drága (hiszen Krisztus Jézus életét adta érte), hogy soha nem tudnád megfizetni, megszolgálni. 

Legyen ez a nap a megtérés napja!

forrás: Nemzeti InternetFigyelő (NIF) (Czakó István)


2025.04.16
Feltétel  nélküli szeretet

„Mert úgy szerette Isten a világot, hogy az Ő egyszülött fiát adta, hogy aki hisz őbenne el ne vesszen, hanem örök élete legyen.”
János 3:16

Feltétel nélküli szeretet

"A feltétel nélküli szeretet alapvető üzenete az, hogy szabaddá tesz. Bárki légy is, az lehetsz, aki vagy, teljes bizalommal kinyilváníthatod gondolataidat és érzéseidet. Nem kell attól tartanod, hogy megvonják a szeretetet tőled. Nyíltságodért és őszinteségedért nem fognak megbüntetni. Nincs belépődíj a szeretetemhez, nincs bérleti díj, és törlesztőrészleteket sem kell fizetni. Jöhetnek olyan napok, amikor nézeteltérések vagy nyugtalanító érzelmek állnak közénk. Lehetnek olyan időszakok, amikor pszichológiai vagy fizikai távolságok választanak el. De én szavamat adtam rá, hogy elköteleztem magam neked. Egy irányba állítottam az életemet. Nem fogom visszavonni neked adott szavamat. Ezért legyél nyugodtan önmagad, nyugodtan mond el nekem negatív vagy pozitív véleményedet, fagyosabb vagy forróbb érzelmeidet. Nem tudom mindig megjósolni reakciómat, vagy garantálni, hogy erős leszek, de egy dolgot biztosan tudok és azt akarom, hogy te is tudd: nem foglak elutasítani! Elköteleztem magam a te növekedésed és boldogságod iránt. Mindig szeretni foglak.”

„A szeretetet általában jóleső érzések támogatják, de maga a szeretet nem érzelem. Ha érzelem volna, akkor a szeretet nagyon ingatag valóság volna, és azok, akik érzelemként értelmezik nagyon ingatag emberek. A szeretet inkább elhatározás és elkötelezettség…Döntenem kell- és ennek körültekintő választásnak kell lenni-, hogy kinek és az elkötelezettség milyen szintjén kívánom felajánlani szeretetemet… Saját választásom folytán elkötelezetté váltam annak a személynek a boldogsága, biztonsága és jóléte iránt, akit szeretek. Mindent, amit csak tudok meg fogok tenni azért, hogy segítsek neki, bármilyen álmai legyenek is. Ez az az elkötelezettség, amit akkor vállalok, amikor felkínálom szeretetemet. Amikor megkérdezem magamtól, hogy milyen helyet foglal el a szeretet az életemben, akkor tulajdonképpen azt kell megkérdeznem, hogy van-e olyan személy az életemben, akinek növekedése és boldogsága ugyanolyan valóságos, vagy még valóságosabb, mint a sajátom. Ha ez így van, akkor a szeretet ténylegesen belépett az életembe.”

„Nincs harmadik lehetőség: a szeretet vagy feltételekhez kötött, vagy feltétel nélküli. …Mindaddig, amíg feltételeket szabok, nem szeretlek igazán téged. Csupán cserét ajánlok fel, nem pedig ajándékot. Az igazi szeretet ingyenes ajándék és mindig annak is kell maradnia.”

(részletek John Powell: A feltétel nélküli szeretet című könyvéből)

 


2025.04.15
Vaon olyan út

Van  olyan  út

"Hanem tudja Isten, hogy amelyik napon esztek abból, megnyílik a szemetek, és olyanok lesztek, mint az Isten: jónak és gonosznak tudói."
Mózes I.könyv 3:5

 

Ádám bukására nincs semmi magyarázat - Miben rejlett az Ádámot ért támadás ereje, mely bukását okozta? Nem a szívében rejlő bűn volt az oka; hiszen Isten a maga jelleme szerintinek, tisztának, egyenesnek teremtette őt. Az első Ádámban nem éltek romlott elvek, romlott tulajdonságok vagy hajlamok. Olyan hiba nélküli volt, mint az Isten trónja előtt álló angyalok. Mégis sok minden, amit most nem tudunk megérteni, magyarázatot nyer, majd ha úgy látunk, ahogy minket látnak, úgy ismernek, ahogy mi is ismertek vagyunk.

A bukás eltépte az engedelmesség aranyláncát - Ádám engedett a kísértésnek s mivel oly igen világosan előttünk áll a bűneset és következményei, kiolvashatjuk belőle az ok és okozatot. Láthatjuk, hogy nem a cselekedetek nagysága teszi a bűnt hanem az Isten akaratának való engedetlenség, ami valójában Isten megtagadása, kormánya törvényeinek elutasítása...

Ősszüleink bukása eltépte a pontos engedelmesség arany láncát, mely az emberi akaratot az isteni akarathoz köti. Ezért az emberek nem tartják többé föltétlen szükségesnek az engedelmességet. Az ember a maga akaratát a maga elgondolásait követi, mely, amint az Úr az özönvíz-előtti világ lakosairól megállapította, szüntelenül csak gonosz.

Mózes első könyve 3. fejezet - A te igéd igazság 1. kötet

 


2025.04.14
Megáld téged az Úr



„Megáld téged az Úr, életednek minden idejében.”

Zsoltárok 128:5


Milyen csodálatos ígéret ez! Isten áldása nem csupán egy pillanatra szól, hanem életünk minden szakaszára – a boldog napokra és a nehezebbekre is. Ő nem csak akkor van jelen, amikor minden rendben van, hanem akkor is, amikor kérdéseink, fájdalmaink vagy bizonytalanságaink vannak.

Bízz benne ma is, mert Ő hűséges, és szeretete örökkévaló. Az Ő áldása elkísér, erőt ad, megőriz – egészen az utolsó napig.

Legyen ma is érezhető számodra Isten jelenléte és áldása !


2025.04.13.
Engedelmeskedj Istennek ma!

Aki a feddésekre is nyakas marad, egyszer csak összetörik, gyógyíthatatlanul. (Példabeszédek 29,1)

Aki a feddésekre is nyakas marad, egyszer csak összetörik, gyógyíthatatlanul. (Példabeszédek 29,1) 

Sokan gondolják úgy tévesen, hogy amikor a Szent Szellem indítja őket valamire, egy darabig figyelmen kívül hagyhatják azt, és később engedelmeskedhetnek Neki, amikor úgy érzik, megfelelő az időpont. Azt gondolják: ,,Tudom, hogy nem helyes, amit teszek. Tudom, hogy helytelen az életmódom, de még egy darabig folytatom, aztán később rendbe rakom a dolgokat az Úrral."

Figyelmeztetlek, ez egy nagyon veszélyes játék. Isten azt mondja, hogy amikor visszautasítod a vezetését, a szíved megkeményedik. Nem arról van szó, hogy Isten megvonta a kegyelmét tőled. Nem is arról, hogy nem bocsát meg neked, ha Hozzá fordulsz. Hanem arról, hogy az a bűn megkeményíti a szívedet, és nem fogod meghallani Isten hangját.

Ez történt Izrael gyermekeivel is. Isten mindig megmondta nekik, mit tegyenek, de ők nem engedelmeskedtek. Amikor be akarta vinni őket az Ígéret Földjére, és azt mondta nekik, menjenek be, és foglalják el a földet, nyíltan visszautasították.

Természetesen úgy gondolták, alapos indokuk van erre. Annyira teljesek voltak félelemmel és hitetlenséggel, hogy azt hitték, elpusztulnak, ha megteszik, amit Isten mondott. De tudod, nem számít, milyen jó érvekkel támasztod alá, hogy miért nem engedelmeskedsz Istennek. Az engedetlenségnek ára van. Megkeményíti a szívedet.

Izrael gyermekei olyan gyakran hagyták figyelmen kívül Isten vezetését, hogy Isten végül a pusztaságba küldte őket. Olyan keménynyakúak voltak, hogy nem tudta őket elvezetni azokba az áldásokba, amiket eltervezett számukra, és addig kellett vándorolniuk, amíg két emberen kívül mindenki meghalt. Ahhoz, hogy Isten bevihesse őket az Ígéret Földjére, egy egész új generációt kellett felnevelnie, akik nem voltak keményszívűek.

Vond le a tanulságot ebből, és ne játssz a bűnnel! Amikor Isten megmondja neked, mit tegyél, ne utasítsd Őt el azzal, hogy úgy gondolod, később könnyebb lesz megtenni. Nem! Nehezebb lesz!
Amikor a Szent Szellem kiigazít téged, kövesd az instrukcióit gyorsan. Ne keményítsd meg a szívedet! Engedelmeskedj az Úrnak! 

Igei olvasmány: Nehémiás 9,6-37

Kenneth Copeland


 




A lélekkovács (The Forge)
123' · amerikai · dráma, családi



https://videa.hu/videok/film-animacio/a-lelekkovacs-eKWzIKUR2e8586kc


Isaiah Wrightnak fel kell nőnie. Egy éve végezte el a középiskolát, nincsenek tervei a jövőre. Isaiah-t egyedülálló anyja és egy sikeres üzletember kihívás elé állítja, hogy kezdjen el jobb utat kidolgozni az életéhez. Édesanyja imái és új mentorának bibliai tanításai révén Isaiah kezdi felfedezni, hogy Istennek sokkal nagyobb célja van az ő életével, mint amit remélhetett, vagy amit el tudott képzelni.

A lélekkovács

A fény felé (1988)

(Go Toward the Light)  90' amerikai · dráma

A film Chris Oyler könyvén alapul, amely igaz történetet mesél el 9 éves fiáról, aki 1986-ban halt meg AIDS-ben.



Megtörtént eset szolgál a film témájául. A Madison család nagy szeretetben, odaadással neveli három, fehérvérűségben szenvedő gyermekét. A két szülő számára mindennél fontosabb a család, még egy negyedik gyermek fogadására is vállalkoznak. Amikor legnagyobb fiúkról kiderül, hogy a sok vérátömlesztéstől megkapta a rettegett betegséget, az AIDS-t, a család kétségek között őrlődik: vállalják-e a negyedik gyermeket, vagy tegyenek meg mindent halálra ítélt fiúkért...

forrás:  https://youtu.be/YQZzigS9YtE?feature=shared

Újévi történet - Pénz vagy Biblia

Pénz vagy Biblia?

Egy üzletember négy alkalmazottat foglalkoztatott. Újév reggelén rendszerint mind a négy felkereste a főnököt, és elmondták neki jókívánságaikat, ő pedig megajándékozta őket. Az üzletembernek egyszer eredeti ötlete támadt: felkínálta a dolgozóknak a választást 50 frank és egy Biblia között.

Az első minden gondolkodás nélkül azt mondta: - A Biblia nagyon szép dolog, de én már ismerem. - És elvette az 50 frankot.

A második így mentegetőzött: - Én ugyan nagyon szeretek olvasni, a Bibliában bizonyára sok érdekes történet van, de most éppen anyagi nehézségekkel küszködöm. - Ő is a pénzt választotta.

A harmadik kijelentette: - Nagyon szívesen olvasom a Bibliát, azonban gyenge a szemem, a betűk meg általában kicsik, bocsásson meg tehát… - És már nyúlt is a pénz után.

- A negyedik sincs jobb fából faragva. – gondolta a főnök.

De tévedett, mert a soron következő így szólt: „Édesanyám mindig szeretett volna egy Bibliát, hogy Isten Igéje otthon is meglegyen. Ha tehát választhatok, úgy a Bibliát kérném, hogy esténként édesanyámnak felolvassak belőle.”

- Ez szép dolog – mondta az üzletember – örülök neki, de el ne veszítse belőle a könyvjelzőt!

Az alkalmazottak alig hagyták el a házat, amikor egyikük megkérdezte a Biblia tulajdonosát: - Mire gondolhatott a főnök a könyvjelzővel? A fiatalember utánanézett, és a lapok között 100 frankot talált.

A másik három igen savanyú képet vágott, de már késő volt. A választás megtörtént, nem lehetett változtatni rajta.

Máté 6,24: Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak.

Nem az anyagi helyzetünk határozza meg, hogy kapzsik vagyunk-e. Tegyük mindig Istent az első helyre, és az Ő gazdagsága szerint fog megfizetni nekünk.

Lk. 16,10: Aki hű a kevesen, a sokon is hű az; és a ki a kevesen hamis, a sokon is hamis az.